تلاش برای ثبت و انتقال مطالب مفید

زکات دانش، نشر آن است.

تلاش برای ثبت و انتقال مطالب مفید

زکات دانش، نشر آن است.

سلام و درود خدا بر شما؛

هدف از ایجاد وبلاگ حاضر، نشر و بازنشر مجموعه ای از گزین گویه ها و مطالب مفید می باشد.

« خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشیّ و ما رستگار »

باتری اتمی از غلط تا واقعیت

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ | .. .. | ۰ نظر

باتری های بدون نیاز به مراقبت و نگهداری :
در تولید اینگونه از باتریها صفحات سرب-آنتی موان کاملاً حذف شده وکلیه صفحات مثبت و منفی بکار رفته کلسیمی می باشند. لذا به آنها باتریهای کلسیمی و یا کلسیم-کلسیم نیز می گویند. عایقهای به کار رفته در آن پاکتی بوده و ساختار درب باتری بگونه ای است که تبخیر اندک آب اسید موجود در باتری مجدداً تقطیر شده و به سلولهای باتری باز می گردد. لذا درب این باتریها کاملاً پوشیده می باشد و به اصطلاح «سیلد» است. در گفتار روزمره عامه مردم به اشتباه این دسته از باتریها را خشک یا اتمی میگویند که در واقع چنین نبوده و بهتر است به عنوان باتریهای بدون نیاز به مراقبت و نگهداری یا MF» مخففMaintenance Free » نامیده شوند.
البته شایان ذکراست که باتری اتمی (پیل هسته ای) یا ایزوتوپی بعنوان دستگاه تبدیل کننده انرژی اتمی به جریان برق مستقیم نیز وجود دارد که باتری بسیار پیچیده، تخصصی و گران قیمتی بوده و از باتریهای ایزوتوپی در فضاپیماهای طرح آپولو و وویجر استفاده شده است.

  • .. ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی